Subscribe:

Penjejak

Labels

Sunday, December 05, 2010

selamat menyambut tahun baru islam 1432 H

salam..

Alhamdulillah..Allah telah bagi kesempatan dan dipanjangkan lagi umur untuk kita bertemu dengan tahun yang baru dalam kalendar islam yang jatuh pada hari selasa 1 muharram 1432 hijrah bersamaan 7 disember 2010. insyaallah.

semoga segala amalan soleh kita sepanjang tahun 1431 hijrah diterima oleh Allah Taala dan marilah kita berazam untuk menjadi lebih baik dan menjadi seorang muslim yang sejati pada 1 muharram yang bakal tiba.

dikala kita yang bakal menyambut 1 muharram, jangan kita lupa untuk menghayati semangat roh hijrah iaitu keluarkan diri dari kerosakkan/kemaksiatan kepada kebaikan dan amar makruf nahi mungkar.

kepada muda/mudi yang sudah mencapai umur 21 tahun.. kalian telah layak untuk mengundi dalam pilihanraya nanti dan PASTIKAN KALIAN TELAH MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI BARU. ayuh !!! kita bersiap sedia untuk melakukan perubahan dalam negara yang kita cintai ini dengan menentang dan menolak segala bentuk penyelewengan pada harta negara, rasuah, kezaliman, penindasan, penghinaan pada agama islam, menolak hukum hakam islam, perkauman, kebebasan arak, zina, judi dan macam-macam lagi. dan digantikan dengan yang lebih amanah, jujur dan memerintah berdasarkan panduan quran dan sunnah. 

berani lakukan perubahan !!

seperti mana Rasulullah dan para sahabat baginda yang berhijrah keluar dari bumi mekah yang tercinta kepada bumi baru (madinah) yang bersedia menerima cahaya islam.
(dari kejahilan kepada cahaya dan ilmu agama)

salam hijrah dari dacs/arc pandan.

sekian.

0 Komen:

Post a Comment