Subscribe:

Penjejak

Labels

Sunday, October 16, 2011

aku @ istana budaya..

pada sabtu malam ahad 15 okt 2011 bertempat di laman santai@istana budaya kuala lumpur, abg wahab (pengurus besar band reflisia ) jemput aku dan kawan-kawan ke sana untuk layan mereka perform live band. fuh!! terkejut aku rupa-rupanya kat tepi jalan tun razak kuala lumpur ni meriah dengan konsert di setiap malam minggu. pada malam tu ramai otai-otai lama hadir nyanyi sorang 2 lagu antaranya ben gravity, nizam laksamana, mus may, meditasi dan skrin.

aku datang dengan satu misi diatas sifat aku sebagai pengarah dacs malaysia iaitu menghampiri otai-otai ni bersembang sikit-sikit, bina hubungan dan dapatkan contact no untuk berhubung dimasa depan. mereka sangat sporting, nak bagi tau kat sini.. nilah kehidupan di tengah bandaraya dan beginilah antara cara golongan seni ni cari makan.

maaf cakap, ada sesetengah golongan agama yang mudah-mudah cakap tu haram ni haram, tu tak boleh, ni tak boleh sebagai contoh mudah sekarang ni..main gitar,nyanyi dalam surau/masjid sambil tazkirah. sensitif oooo...tapi dari segi dakwah (gerakan islam), itulah konsep yang terbaik untuk bersama anak muda.

hiburan ni tak boleh disekat tapi kita kena dekati dan ubah secara perlahan-perlahan sehingga satu masa nanti segalanya akan terbentuk didalam acuan dan kehendah syarak.

antara misi utama aku selaku pengarah dacs malaysia ni.. nak memberi fokus kepada seni dan hiburan semampunya bertepatan pula dengan kebanjiran golongan seni ke arah kebaikan. jika kita tak ambil peluang dan ruang ni, risau pihak yang berkepentingan duniawi semata-mata akan ambil.

bayangkan disuatu masa jika islam memerintah malaysia ni.. apa yang perlu kita lakukan kepada golongan seni/hiburan ni? adakah bersikap keras..tutup terus kelab malam,pub,karaoke,konsert dan seumpanya??
lu pikirlah sendiri...

bersama bro mus may, band kegilaan aku suatu masa dulu..
band reflisia perform &iringi juga otai-otai..

antara ratusan yang hadir..tepi jalan je pun. penangan hiburan ooo..

0 Komen:

Post a Comment