Subscribe:

Penjejak

Labels

Thursday, March 15, 2012

hello bro, sis, derr..

assalamualaikum semua,

apa khabar ? kepada sahabat2 ARC selangor ... aku bangga dengan komitmen korang dalam perkembangan ARC di negeri selangor ni.... sunnah yang sangat mulia disisiNYA.

kepada sahabat2 DACS selangor dan semalaysia .. korang memang kreatif dan the best !! teruskan gerak kerja untuk bersama anak muda keseluruhannya....

saja nak kongsi, kita ni kena berjiwa besar untuk Islam, contoh.. kena berazam untuk miliki kereta mewah, rumah mewah, motorbike besar dan segala habuan dunia ni.. bukan untuk tujuan nak riak atau berlagak aarrr tapi menjadi satu syarat untuk imej atau syiar Islam tu dipandang tingi dan mudah diterima.

bro, korang tau x, zaman sekarang adalah zaman di,mana harta benda tu menjadi perbandingan dan mudah pengaruhi orang ....( kira zaman meterialistik laa ni)

jadi kalau seorang Islam tu atau lebih tepat lagi seorang pendakwah tu dok takok tu je.. imej pun biasa2 je.. xde rasa nak ubah agar lebih hebat.. xberjiwa besar tu. (mcm tabligh.. pakaian meke adusss bukan nak ngata tapi korang tengoklah sendiri.. xkan Nabi berpakaian mcm tu konyok, xkemas, Islam tu indah di mata dan segalanya.. maaf aarrr )

so.. berazamlah untuk berubah menjadi paling terbaik demi Islam. aaaa tu yg aku berazam nak pakai motor besar tu... syiar tu beb !! letak plak stiker ARC  peh !!!... kena letak mcm ni, biarlah riak pun asalkan untuk Islam !!! dan kita mampu...

termasuklah apa saja syiar pada perjuangan Islam ni.. walaupun dikatakan hanya merayau-rayau xde keje tapi ia satu syiar yang sangat besar untuk keseluruhannya... so.. hargailah ia.

ok, aku gerak dululah.. harap korang faham coretan aku ni. hehehe..

wallahu'alam.

0 Komen:

Post a Comment