Subscribe:

Penjejak

Labels

Tuesday, September 07, 2010

salam aidulfitri 1431 H....

salam...

Allahuakbar ! Allahuakbar ! Allahuakbar ! (bukan dengan mendayu dayu kesedihan..).

dacs & arc pandan/selangor mengucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri 1431 H yang beberapa hari saja lagi untuk diraikan.. diharapkan semua kawan-kawan & pembaca blog ni menyambutnya dalam suasana penuh harmoni, bersopan santun, jaga batasan aurat lelaki/perempuan dan berakhlak mulia.

sebulan kita berpuasa dari menahan lapar dan dahaga yang Allah wajibkan pada hamba-hambaNya jangan kita leburkan segala amalan kebaikan selama sebulan itu pada tanggal 1 syawal.

Insyaallah jika 1 syawal pada hari jumaat 10.9.2010 (sebab 9.9.10 dah 30 ramadhan)...maknanya ia akan bertembung dengan solat jumaat tengah hari nya. banyak gak aku perhatikan bab solat ni ramai yang ringan-ringan kan, bleh qado' katanya...seperti gak kenduri kahwin, zohor tu kekadang lepas asar baru tunaikan. salah tu !!

statistik jabatan agama > 70% rakyat malaysia beragama islam tak solat.( ha ha ha.. sapa nak tanggungjawab hal ni ? )

jadi... ayuh, Allah hadiahkan kepada kita satu hari yang penuh kegembiraan iaitu aidilfitri.. bergembiralah.. rapatkanlah hubungan persaudaraan yang telah lama tak jumpa, buatlah apa pun asalkan perkara itu tak langgar batasan agama sudah !!!

selamat hari raya !!! hati hati memandu dijalan raya !!! 
kami doakan kalian selamat pergi & balik.

kirim salam kat orang kampong kalian !!!!!

* jadikanlah diri kalian seorang yang celik ilmu (membaca pelbagai saluran media supaya dapat menilai yang mana penyeleweng, yang mana pembela, yang mana perasuah, yang mana telus dll) dan peka dengan apa saja isu isu semasa. jangan kita mudah di tipu & di tindas !!!!

0 Komen:

Post a Comment