Subscribe:

Penjejak

Labels

Friday, November 19, 2010

selamat bercuti kepada semua pelajar..

salam..

Alhamdulillah kita semua masih di beri nafas dan kesihatan yang baik oleh Allah Taala untuk kita menjalani dan menempuh kehidupan yang mendatang. kita semua patut zahirkan rasa penuh kesyukuran atas segala nikmat ini dengan kita taat atas segala perintah dan larangan yang Allah Taala tetapkan pada kita semua.

kepada kawan-kawan dan adik-adik hari ini 19.11.2010 jumaat bersamaan 12 zulhijjah adalah hari terakhir persekolahan dan esok semua pelajar akan mula bercuti akhir tahun lebih kurang hampir 2 bulan.


mungkin keluarga masing-masing telah mengaturkan pelbagai program untuk mengisi musim cuti ini.

dacs/arc pandan mengucapkan kepada semua selamat bercuti dan isilah masa-masa cuti kalian dengan aktiviti yang bermanfaat dan berguna untuk diri sendiri dan keseluruhan. di kebanyakkan negeri hujung tahun adalah muasim hujan dan banjir, oleh itu dacs pandan menasihati kalian agar berhati-hati ketika melakukan aktiviti luaran sebab malang tak berbau....

sambil-sambil itu carilah program-program ilmu samada di surau, masjid atau di mana saja untuk menjinakkan hati kita dan menjadikan kita manusia yang berguna di dunia dan di akhirat.

sekali lagi kepada semua ... selamat menempuh musim cuti sekolah hujung tahun dan kepada ibu bapa jadikan masa ini yang terbaik untuk bersama anak-anak. loronglah mereka ke arah cara hidup islam dan menjadi insan yang bertaqwa. itulah tanda syukur kita pada Allah.

masing-masing umur meningkat 1 tahun lagi, diharapkan JANGAN TINGGAL SEMBAHYANG kerana statistik dari pihak agama hanya tak sampai 40 % dari rakyat malaysia ni yang sembahyang penuh !!.

kata ulama'- sinarilah kubur kalian dengan perbanyakkan membaca Al Quran, luaskan kubur kalian dengan perbanyakkan bersedekah dan lindungi diri kalian dalam kubur dengan solat 5 waktu.

sekian.

0 Komen:

Post a Comment