Subscribe:

Penjejak

Labels

Sunday, January 10, 2010

demonstrasi aman ke kedutaan mesir.

pada 8 januari 2010, hari jumaat satu demonstarsi AMAN telah diadakan bagi membantah negara mesir yang menyekat konvoi yang membawa lojistik bantuan seperti ubat-ubatan dan makanan untuk disalurkan ke palestin.

DEMONSTRASI AMAN ini telah berarak beramai-ramai dari tabung haji jalan tun razak menuju ke kedutaan mesir di jalan ampang untuk menyerahkan memorandum bantahan.



bener tanda sokongan..



menyusun  langkah, mulakan perjalanan..

walaupun ada sedikit gangguan daripada pihak polis tetapi secara keseluruhannya program ini berjaya diadakan dan pihak polis memberi kerjasama yang cukup baik.

ratusan anak muda yang cintakan keamanan dan menentang kezaliman turun beramai-ramai bagi menyatakan bantahan kepada negara mesir yang dilihat bersengkongkol dengan yahudi israel dalam menyekat sebarang bantuan untuk sampai ke palestin..

berkumpul selepas solat jumaat..

 walaupun akhirnya mesir membuka kembali laluan kepada konvoi viva palestin, namun demonstrasi aman ini tetap diadakan untuk memberi peringatan supaya jangan mengkhianati atau menghancurkan saudara seislam semata-mata mendapat habuan dunia yang sedikit.

betullah Sabda Rasulullah " umat islam akhir zaman nanti ramai umpama buih dilautan tetapi tidak berguna kerana mendapat satu penyakit iaitu CINTA DUNIA DAN TAKUT MATI".

suasana dunia islam sekarang ini menampakkan yang hadith Nabi ini benar-benar telah terjadi !!

berjuta-juta umat islam termasuk pemimpim dunia islam sekarang tetapi tunduk dan takut kepada yahudi yang hanya beberapa juta sahaja.

aman dan tenang..


ni kat kl tau bukan mesir..

nyatakan bantahan sambil santai2 je...

mulakan langkah mencari Redha Allah..

ini adalah salah satu cara dari pelbagai cara untuk menyedarkan mereka yang jauh menyimpang dan suasana ini boleh dilihat diseluruh dunia yang cintakan keamanan dan benci kezaliman.

walaupun tidak mendapat liputan dari media perdana yang berat sebelah, ia tidak menjadi masalah..
(formula yahudi 3M yang diguna pakai  : Media, Mechanary & Money )

 program seperti ini bukan yang pertama dan bukan juga yang terakhir.......

jumpa lagi di episod bantahan aman menentang kezaliman dan penindasan  yang akan datang!!

sekian.

0 Komen:

Post a Comment