Subscribe:

Penjejak

Labels

Saturday, January 09, 2010

duta penyelamat dan kasih sayang..

tanggal 31 hb 12 2009, malam tahun baru bertempat di sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC) seperti biasa.. penganjuran pesta/ hiburan menyambut tahun 2010 sedang berlangsung.

program seperti ini amat tidak sihat JIKA tiada akta atau pemantaun dari pihak berkuasa berkenaan dengan pergaulan bebas lelaki dan perempuan, arak, zina dan sebagainya. banyak lagi lokasi-lokasi penganjuran lain yang menyambut kedatangan tahun baru 2010.


suasana klcc di malam tahun baru.


di atas kesedaran dan tanggungjawab segolongan pemuda islam yang cintakan kebaikan dan ingin membetulkan/ membimbing anak bangsa sendiri maka kami hadir untuk mengedar risalah tentang kesedaran dan menyeru ke arah kebaikan.


sedang edar risalah kepada pengunjung..

amat di kesali kerana pihak yang berwajib lebih mementingkan keuntungan dan pelancongan semata-mata tanpa mengambil kira secara serius tentang gejala sosial melibatkan muda mudi yang semakin parah!! malah ruang gejala sosial ini dibentang seluasnya.



duta penyelamat dan kasih sayang..

walaupun ketika sedang mengedar risalah kesedaran ini.. dihalang oleh 'guard', diganggu, tidak dilayan, konyokkan risalah depan mata dan sebagainya. ini semua adalah asam garam bagi melakukan kerja-kerja amar makruf dan ini adalah perkara kecil jika nak dibandingkan dengan susah payahnya golongan yang terdahulu dalam melakukan kerja-kerja dakwah ini.

semoga apa yang dilakukan ini dikira sebagai amal soleh dan yang paling penting mencari Redha Allah dalam segala hal....Duta Penyelamat dan Kasih Sayang.

moga muda mudi semua kembali ke arah kebaikan. agama tidak melarang untuk berhibur cuma kena jaga adab dan batasannya sahaja. simple kan?...

marilah kita berfikir untuk mencorak masa depan kita dengan penuh dengan kebaikan, harmoni dan berakhlak mulia. menyesal dulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna lagi....


di klcc..



selepas operasi...



senyum sokmo satu sedekah...



selepas tengah malam..

nantikan kehadiran kami lagi dalam edisi duta penyelamat dan kasih sayang yang akan datang....

sekian.

0 Komen:

Post a Comment