Subscribe:

Penjejak

Labels

Friday, February 26, 2010

memperingati kelahiran & kewafatan Baginda Nabi SAW

hari ini 12 Rabiulawal 1431 H @ 26 feb 2010 M, umat islam di seluruh dunia akan menyambut satu peristiwa penting dalam kalender islam iaitu "maulid Nabi - kelahiran Nabi Muhammad SAW.


perlu di ingat pada haribulan yang sama juga Rasulullah telah wafat dalam usia 63 tahun.

di malaysia 12 Rabiulawal adalah sebagai cutu umum. banyak tempat diadakan perarakan maulidur Rasul. berselawat beramai-ramai dan pelbagai lagi ragam. akan tetapi cukupkah sekadar berarak sepanjang jalan,membawa pelbagai jenis sepanduk ditengah-tengah panas mentari?


ada orang kata.." berarak sungguh-sungguh tanda cinta pada Nabi tapi selepas keluar sahaja daripada program itu lawan atau ingkar arahan Nabi." harap tak le...

kita sepatutnya cinta apa yang Nabi cinta, benci apa yang Nabi benci, buat apa yang Nabi suruh dan tinggalkan apa yang Nabi larang. ( cth.. bab menjaga aurat & akhlak diri )


                               ambil kulit    dan    isinya sekali....


 jangan hanya pandang pada ibadah Bagida semata-mata..sebenarnya kita kena WAJIB laksanakan semua yang Nabi telah lakukan seperti antaranya dalam bidang pemerintahan berlandaskan undang-undang islam, ekonomi islam, jual beli cara islam, pendidikan cara islam, bertolenrasi dengan kaedah islam, kekeluargaan cara islam, peribadi dan akhlak yang mulia dan banyak lagi...


                        makam Baginda      masjid Nabi di Madinah


marilah kita semua tunjukkan rasa cinta dan rindu kita pada Nabi dengan cara mempertahankan Sunnah Baginda daripada di hina, menyebarkan risalah islam pada semua dan TINGGALKAN apa yang dilarang oleh Rasulullah.


risalah dakwah yang dibawa oleh Baginda dan para Sahabat Baginda mesti terus disebarkan selagi kejahilan masih menebal dalam masyarakat islam di malaysia khasnya dan seluruh dunia amnya.


memang benar sabda Nabi bahawa umat islam akhir zaman ramai seperti buih dilautan. Islam hanya pada nama sahaja, amalan dan cara hidup terpengaruh dengan cara hidup barat yang tak bermoral.


ayuh !! bersama-sama golongan yang perjuangkan islam dan pertahankan Nabi.....


nahnu fidaka Ya Rasulullah !!! kami sanggup mati demi pertahankanmu Ya Rasulullah !!

sekian.



0 Komen:

Post a Comment