Subscribe:

Penjejak

Labels

Sunday, February 14, 2010

pelancaran kempen " tak nak arak, zina & pergaulan bebas"

seperti yang di rancang...

Lujnah dakwah & pembelaan islam dpp pusat yang di ketuai oleh ust riduan mad nor telah berjaya mengadakan program 'pelancaran kempen katakan TAK NAK kepada arak, zina dan pergaulan bebas..

program tersebut telah diadakan pada sabtu 13.2.2010 jam 5 petang di central market ( CM ). 


program pelancaran ini telah di hadiri oleh pimpinan tertinggi dpp pusat iaitu : ust nasarudin at tontowi, ust azman shapawi, ahmad sabki , kamaruzzaman mohamad, ust kamal asyaari, ust riduan md nor dan ramai lagi..


para wartawan dari ntv7 dan beberapa wakil media lain turut hadir membuat liputan program ini.


pelancaran kempen katakan taknak pada arak, zina & pergaulan bebas adalah bertujuan untuk menyedarkan golongan pemuda pemudi kepada bahaya atau  padah jika terlibat dalam kancah yang tak bermoral ini. bahaya ini bukan hanya melibatkan diri sendiri tapi ia melibatkan runtuhnya akhlak, institusi kekeluargaan, zuriat keturunan, masyarakat, negara dan juga agama seseorang itu.


antara tujuan lain diadakan adalah mengingatkan golongan pemuda pemudi supaya jangan sesekali terlibat atau menyambut hari kekasih pada 14 hb, kerana ia bercanggah dengan islam dan menjadi antara punca merebaknya gejala zina.
walaupun alasan hanya untuk suami atau isteri..banyak lagi hari lain, kenapa pilih 14hb feb ?


edar risalah ' bahaya arak & zina'

petugas telah dibekalkan dengan beberapa bahan untuk diedarkan kepada orang ramai iaitu risalah kesedaran tentang bahaya arak & zina, stiker, buku dan macam-macam lagi.

pelancaran ini adalah pemula kepada program berterusan yang akan dirancang oleh lujnah dakwah & pembelaan islam yang melibatkan seluruh negeri dalam malaysia.


Alhamdulillah program ini berjalan lancar tanpa ada sebarang kejadian yang tak diingini dan mendapat respon yang baik daripada setiap orang yang dihampiri. program berlangsung selama lebih kurang 2 jam yang berakhir pada kira-kira jam 6.30 petang.

diakhir program wartawan membuat sidang media khas bersama ust nasarudin at tontowi
.
 

pihak penganjur mengutuk sekeras kerasnya kempen yang dianjurkan dan dipromosikan oleh golongan tertentu untuk penuntut wanita di Institut- institut pengajian tinggi iaitu " kempen no panties ( tanpa seluar dalam  pada 14 hb feb) ".sumber harian metro 13 feb muka 12.

kempen 'no panties' ini adalah berniat jahat dan ingin merosakkan golongan muda mudi terutamanya wanita islam supaya lalai dan leka dalam keseronokan yang semacam menggalakkan aktiviti penzinaan..

atas sebab itulah seluruh IPT-IPT di malaysia ini wajib dipimpin oleh pimpinan yang berakhlak dan beragama dari kumpulan pro mahasiswa yang mewakili fakulti masing-masing dalam mencorakkan atau membimbing para pelajar ke arah lebih islamik dan berakhlak mulia.

kepada pihak berkuasa.. tolong lebih prihatin dan bersamalah kita berganding bahu mengubati / mencegah penyakit gejala sosial, keruntuhan moral, keruntuhan akidah, keruntuhan iman dan macam-macam lagi  yang semakin parah dan runtuh...

sekian..


0 Komen:

Post a Comment